Consiliul Concurenței, în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional și art. 20 alin. (1) lit. a) din Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative, anunță despre inițierea procesului de elaborare a proiectului Regulamentului privind evaluarea ajutorului de stat acordat pentru serviciile poștale, care va asigura transpunerea actului UE, Comunicarea Comisiei privind aplicarea normelor de concurență în sectorul poștal și privind evaluarea anumitor măsuri de stat cu privire la serviciile poștale (CELEX: 31998Y0206(01)), în partea ce ține de ajutor de stat.

În vederea asigurării implementării prevederilor Legii nr. 139/2012 cu privire la ajutorul de stat și realizării angajamentelor Republicii Moldova asumate în baza Acordului de Asociere între Republica Moldova, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi Statele Membre ale acestora, pe de altă parte, și anume, în partea ce ține de armonizarea legislaţiei naţionale cu legislaţia Uniunii Europene în domeniul ajutorului de stat, este necesară elaborarea Regulamentului privind evaluarea ajutorului de stat acordat pentru serviciile poștale, ce va fi aprobată prin hotărârea Plenului Consiliului Concurenței.

Respectiv, în scopul asigurării transparenței și eficientizării procesului de elaborare a proiectului Regulamentului privind evaluarea ajutorului de stat acordat pentru serviciile poștale, Consiliul Concurenței solicită implicarea activă a tuturor subiecților interesați prin prezentarea propunerilor în acest sens.

Propunerile și recomandările părților interesate cu privire la elaborarea proiectului menționat pot fi expediate în adresa Consiliului Concurenței, precum și în format electronic: office@competition.md.

Propunerile urmează a fi prezentate până la data de 13 iunie 2025.

Persoana de contact: Iuri BALTAG, tel: (022) 27-37-43, Șef adjunct al Direcției Evidență și Raportare a Ajutorului de Stat.