în contextul elaborării documentului de dezvoltare strategică a autorității și stabilirii priorităților pe termen mediu și lung, Consiliului Concurenței analizează practica internațională precum și ultimele tendințe mondiale, în domeniul aplicării cadrului legal în domeniul concurenței și ajutorului de stat.

în acest sens, a fost consultată „înțelegerea comună privind concurența în economia digitală”  a autorităților de concurență din țările G7 (Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Regatul Unit, SUA), și Comisiei Europene. Astfel, înțelegerea menționată prezintă opiniile comune ale autorităților de concurență G7 cu privire la modul în care concurența se desfășoară în economia digitală, fiind trasate câteva idei principale, printre care importanța crucială a cooperării internaționale între autoritățile din domeniul concurenței și factorii de decizie politică, condiționată de natura globală a economiei digitale și misiunea comună de aplicare conformă a legislației concurențiale. Mai mult, cooperarea internațională contribuie esențial la promovarea unui mediu concurențial coerent și convergent, ceea ce prezintă un beneficiu indiscutabil bunăstării consumatorului.

în aceeași ordine de idei, Consiliul Concurenței ia în considerare concluziile și orientările trasate în cadrul celei de-a VIII-a Conferințe a Națiunilor Unite privind concurența și protecția consumatorilor care a revizuit toate aspectele programului de principii axat pe prevederea unui set de norme echitabile pentru controlul practicilor anticoncurențiale, dezvoltarea legislației și politicii în domeniul concurenței, oferirea unui cadru pentru funcționarea internațională și schimbul de bune practici.

Aceste elemente agreate la nivel internațional urmează a fi reflectate în noua lege a concurenței aflată în proces de armonizare la Directiva (UE) 2019/1 a Parlamentului European și a Consiliului din 11 decembrie 2018 privind oferirea de mijloace autorităților de concurență din statele membre astfel încât să fie mai eficace în aplicarea legii și privind garantarea funcționării corespunzătoare a pieței interne, cu intrarea in vigoare din 04.02.2021, precum și noul instrument UE New Competition Tool, recent dezbătut în cadrul Comisiei Europene,  ce ține de platformele digitale și comerțul electronic