în perioada 17-18 octombrie, la sediul Consiliului Concurenței s-a desfășurat un seminar privind încălcările în domeniul publicității susținut de Stuart HIRSCHFELD, expertul în concurență al Comisiei Federale de Comerț a SUA (FTC) și liderul de echipă al proiectului de asistență tehnică oferit Comitetului Antimonopol al Ucrainei de către Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID).
în cadrul seminarului au fost abordate subiecte privind publicitatea neonestă, principiile de evaluare a publicității, materialitatea publicității, substanțierea afirmațiilor publicitare, precum și prezentarea unui caz al FTC în domeniu etc.
Acesta este deja al doilea seminar din șirul de evenimente organizate în Republica Moldova în cadrul proiectul de asistență tehnică oferit de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) al cărui beneficiar este și Consiliul Concurenței.
Proiectul prevede o serie de activități legate de dezvoltarea capacităților instituționale ale Consiliului Concurenței. Astfel, experții FTC vor oferi instruiri privind detectarea, investigarea și analiza comportamentului anticoncurențial, vor organiza ateliere de lucru care ar aborda subiecte precum promovarea culturii concurențiale, stabilirea priorităților și eficiența instituțională, etc. De asemenea, se vor desfășura training-uri de dezvoltare a abilităților de investigare ale specialiștilor în domeniul concentrărilor economice, a cartelurilor și a abuzului de poziție dominantă.
Consiliul Concurenței
18 octombrie 2016